乙女心でお得に読める漫画を紹介します☆

【御手洗家、炎上する】最新話ネタバレとあらすじまとめ!

WRITER
 
この記事を書いている人 - WRITER -

御手洗家、炎上するってどういうお話なのかな?

こちらにあらすじをまとめてみるね!ぜひ気になるところから読んでみて!

藤沢もやしさんの御手洗家、炎上するの漫画の内容を知りたいと思っていませんか?

こちらで漫画のあらすじをまとめてみます。この記事を読むと、御手洗家、炎上するのあらすじを理解することができます。

また、過去の話毎にネタバレも記載していきます。

ネタバレを知りたくないという方は要注意してくださいね!最新話のネタバレはこちらに書いています。

>>最新漫画を無料で読む方法はこちら

もし文章のネタバレではなく、絵付きで漫画が読みたければ、U-NEXTで31日間無料で読めますよ。

/600円分のポイントプレゼント!\

御手洗家、炎上するのあらすじまとめ

病院を代々経営していた御手洗家が全焼してしまった。

原因は妻の火の不始末とされ、彼女は燃える家の前で土下座し謝罪した。

事件から13年がたち、村田杏子は家事代行として御手洗家に勤務することになった。

出迎えたのは後妻の真希子だった。

杏子は厳しい審査を課されたが、どうにか契約してもらえた。

実は、杏子が御手洗家に来たのには、目的があったのだ・・!?

 

▼話数のタップで知りたいお話へ飛びます▼

御手洗家、炎上する各話ネタバレ
31話 32話 33話 34話 35話
36話 37話 38話 39話 40話

 

御手洗家、炎上するのネタバレ一覧

31話のネタバレ

音声騒動以降、初めて記者会見が行われた。

そこには、真希子の姿があった。

記者から質問が次々投げかけられる。

略奪コンは本当なんですか?

お金のためともおっしゃってましたよね?

スポンサードリンク

そんな声が飛び交っている。

すると真希子は、ポロポロと泣き出した。

何度話したら済むんですか?

あの音声は、私ではないんです。

みなさん、インターネットの情報に踊らさせすぎです。

私と夫は純粋に恋愛をして、結婚をしました。

そのおかげで、生活が豊かになったのは間違い無いですけど、夫を愛しているから、毎日家事を頑張れたんです。

それなのにインターネットで、誹謗中傷され困っています。

あんなに穏やかだった、家族の生活を壊さないでください、これ以上大切な家族を傷つけないでください。

大きい声で訴えた。

スポンサードリンク

そんな会見を、テレビで見ていた治、杏子、柚子は怒り狂いそうだっだ。

姉妹は会見会場に急ぎ、治は真希子を探しに行こうとした時、電話がかかってきた。

助けて!あなた!と。

すぐにきてほしいと言われ、治は急いで真希子の元へ向かった。

 

 ▼続きはこちらから読めます!▼ 

>>無料で漫画を読みたい方は・・・こちらからどうぞ!<<

 

33話のネタバレ

真希子についてのニュースを、食事も手をつけずにじっと見つめる皐月。

真希子の炎上騒動は収まる気配がなく、真希子だけではなく真希子の家族である治や真二、希一のことも騒ぎ立てられていた。

 

御手洗家の周囲では、Voutuberがうろつき、家の中も荒れ果てていた。

買い物から帰った真二は、真希子に盗聴器が付けられていないかチェックされる。

真希子じゃあるまいしそんなことされない、と言うが真希子は、エゴサーチで自分たちしか知らないようなことがネットに書かれている、と怯える。

真二は塞ぎ込む治に、病院を再開させるために頑張ろう。

と励ますが、治は嫌がらせも酷く姉たちにも見放されたから無理だと言い、全てを真希子たちが来たせいだと頭を抱えて叫ぶ。

真希子は真二が学校を休んでいることを咎めるが、真二は大学にもマスコミが押しかけて迷惑かけているから行けないと言う。

そして希一が裏口入学したせいで自分まで裏口入学したと言われている、と言っている所に2階から希一が降りてきた。

2階まで声が響いてるから周囲に聞こえないようもう少し警戒するように、と言う希一だったが、真希子は誰にも見られないよう2階から降りてきてはダメだと言う。

何も気にしないでと言う真希子にこの状況でそれは無理だと希一が言うと、治は一番厄介者の希一はいっそ消えてくれと言う。

家族のためを思うなら今後部屋から出てくるな、と言う治にショックを受け部屋に戻っていく希一。

部屋に閉じこもった希一に、真二が弁当とお茶をドアの前に置いて声をかける。

休みが長引くようなら留年した方がいいんじゃないか、と言う希一に真二はこれ以上家に負担をかけたくないけれ留年はしないと言う。

食事や服や教育にたくさんお金をかけてもらったから御手洗家に恩返しをしたい、と言う真二は、マスコミから身を守るために希一は部屋で静かにしてた方がいい、と言って去っていった。

希一は部屋で杏子とのやりとりを思い出す。

片付いた部屋を見て息がしやすい、と言った希一に杏子は微笑んで外はもっと空気が軽いと言った。

 

 ▼続きはこちらから読めます!▼ 

>>無料で漫画を読みたい方は・・・こちらからどうぞ!<<

 

34話のネタバレ

希一は朝起きて昨晩杏子に告白したことを思い出して悶絶する。

起こしにきた杏子に慌てる希一だったが、京子は朝ごはんを食べようと希一に普通に声をかける。

何食わぬ顔の杏子に居た堪れない希一だったが、杏子は希一に足の具合を聞く。

大丈夫だと言う希一に杏子は骨折してなくてよかったと言う。

妹には了解をとってあるから今後どうするか決まるまで家にいていいと杏子は言った。

テレビで昨晩希一が二階から飛び降りたことが報道され、過去の不正が明るみになりそれを苦にしたのかもしれないと言ったナレーターに希一はそんなわけあるかと鼻で笑う。

裏口入学の時も色々と言われていてようやくその頃のネット記事が消えてきたのに、今回のことが世間から忘れられるまでどれだけ時間がかかるんだろうと希一は言った。

今度はテレビで希一の一連の行動は母親への求愛行動だと言われ、適当なことを言ってるなと希一は呆れ当てる。

テレビをじっと見る喜一に杏子は結婚しようと提案した。

希一はテレビに夢中で空返事をしたが、一拍おいて驚いて手に持っていたお茶の入ったコップをテーブルに落としてしまう。

なんでそんなことを言い出したんだと聞く希一に杏子は御手洗希一の名前は今後もずっとネットのどこかで流れて希一はより一層生きづらくなるから結婚して村田希一になれば少しは生きやすくなるだろうと言う。

火事の真相がわかったのは希一のおかげで感謝しているから恩返しをしたいと言う杏子に希一は、今までも妹のためや母親のために自分の人生を差し出してきた杏子のその生き方が嫌いだと言う。

杏子は希一の言葉に怒って食事を終わらせ台所へ行ってしまう。

希一は杏子に怒っているならそう言えと言って杏子を追いかけて台所へ行く。

杏子は怒っているのではなく、希一に嫌いと言われたのがショックで泣いていた。

希一に好きと言われて嬉しくなって一人で勝手に色々考えて突っ走ってしまったと泣く杏子に希一は自分のことが好きなのかと聞く。

杏子が好きだと答えると希一は杏子にキスをした。

 

 ▼続きはこちらから読めます!▼ 

>>無料で漫画を読みたい方は・・・こちらからどうぞ!<<

 

35話のネタバレ

市原からの電話で真希子が証拠不十分で逮捕に至らなかったこと、他に放火犯が居るという線で警察は捜査をしていると聞かされた杏子はそのことを希一に伝える。

真希子以外に犯人なんているはずない。

と言う杏子に希一は今日は街の方に出掛けようと言う。

そんなに焦って社会に慣れなくてもいいと慌てる杏子に希一はデートしない?って意味なんだけどと呟く。

杏子は顔を赤くしながらうなずいた。

柚子はそんな杏子と希一の様子を部屋の外で歯磨きをしながら聞いてしまい、二人の様子が変だとは思っていたが付き合い始めたとは知らなかったため驚く。

付き合ってる二人といつまで三人で一緒に暮らすのかと思いながら、この状況が割と地獄だと心の中で叫ぶのだった。

 

 ▼続きはこちらから読めます!▼ 

>>無料で漫画を読みたい方は・・・こちらからどうぞ!<<

 

36話のネタバレ

杏子と柚子は希一が出頭したと希一が居なくなった日の昼下がりに市原から聞かされた。

混乱する柚子とは対照的に杏子は市原の話がすべて終わった後に「そうですか」とだけ言った。

市原と杏子と共に御手洗家に向かうことになった柚子は電話で真二に希一が出頭した事と市原と共に御手洗家に向かっていることを伝える。

電話を終えた真二は愕然としながらも教師から海外の医療ボランティアの説明を受け、ちょうど昔の教え子にボランティア団体の子が居るから紹介するよと言われる。

真二は一瞬希一のことを思い浮かべるが、なんとか笑顔を浮かべてぜひ紹介してくださいと教師に頼むのだった。

 

 ▼続きはこちらから読めます!▼ 

>>無料で漫画を読みたい方は・・・こちらからどうぞ!<<

 

37話のネタバレ

小さな頃から要領が悪いと母親に言われ育った真二は、小学校で教師に『要領が悪い』という言葉の意味を聞き、自分はダメな人間なんだと思うようになった。

小学生の真二は、真希子に怒られながらも朝食のカレーを食べていた。

カレーには昨夜のおかずだったひじきが入れられていておいしくないと真二は文句を言うが、忙しい中作ってくれたんだぞと希一に咎められる。

カレーばかりで嫌だと言う真二に希一は真希子の誕生日に代わりに2人で晩御飯を作ろう。

と提案するが、真二は自分は要領が悪いから希一だけでやった方が上手くいくと言って拒む。

家では出来のいい希一ばかりが優しくされ、学校ではみんなに馬鹿にされていた真二は家も学校も辛い場所だった。

そんな真二の取っておきの場所は御手洗家だった。

学校をサボって御手洗家にやってきた真二は、皐月に体調が悪いと嘘をついて家にあげてもらっていた。

体調が良くなったと言って御手洗家にあるテレビゲームで遊んでいた真二に学校に行くように皐月が促すと、真二は学校にはもう休むと連絡を入れた。

と言って家から出ていこうとしない。

今日はみんなの前で朗読があったが今頃は学級委員の杏子が代わりに読んでいるだろうし、自分じゃなく杏子が読んだ方が上手くいく。

と言った真二に皐月は複雑そうな顔をする。

とりあえず真希子に連絡をしようとする皐月に、真二は、御手洗家に遊びに来てたことがバレたら、真希子にすごく怒られて、もう二度と御手洗家に遊びに来れなくなるから絶対に言わないで、と詰め寄る。

学校でも1人で家に帰っても誰もおらず、皐月のところにしか居場所が無いんだと言う真二に皐月は絆されて許してしまう。

 

真二は真希子に内緒で欲しいものを皐月に買ってもらったりしていたが、それを希一がよく思っていない理由がわからなかった。

要領が悪く、家も貧乏だからどうせこの先大したことない人生を歩くことになる。

と理解していた真二にとって、皐月と過ごす時間は一時だけ夢心地を味わえるかけがえのない時間だったのだ。

 

 ▼続きはこちらから読めます!▼ 

>>無料で漫画を読みたい方は・・・こちらからどうぞ!<<

 

38話のネタバレ

柚子と再会来てから3ヶ月後、飲み会で連絡先を交換していた柚子からやっと連絡が入り真二は柚子と食事をすることになった。

柚子は本当に偶然に飲み会に参加しただけで、真二のことを疑ってもいない、と知った真二は柚子の現状を聞き出す。

家族が別々で暮らしていることを聞き、仲のいい家族だったのに家族関係が希薄になったのは火事のせいか?

と考えたが、昔と変わらない様子の柚子に拍子抜けしながらも、柚子が笑えているということは少なくとも今は不幸じゃないってことだろうと結論づける。

それからも真二は強引に理由をつけて柚子に会い、家族と疎遠になった以外に柚子の人生に変化はない。

と結論づけ、あの火事は大したものではなかったのかもしれない、と考えては自分の勝手な解釈だなとその考えを否定した。

そのうち、真二は柚子の笑顔に救われはじめ、柚子の喜ぶことをしてあげたいと思うようになる。

少しでも柚子の今を幸せにしてあげたいと思い柚子と父親を再会させたりもした。

しかし、柚子は真二を騙し御手洗家を探っていたのだと真希子に言われ、真二は柚子が自分を利用するために騙していたのかと愕然とする。

柚子に会って火事についてどこまで知っているか確かめようと必死に柚子を探した真二。

柚子を探し出した先で、皐月の現状を目の当たりにして自分の犯した罪の重さを痛感する。

柚子が火事が起こらずに、皐月が今も元気でいてくれればどんなに良かったか。

と言われ、真二は自分は柚子に合わせる顔が無いのに、柚子を幸せにしてあげたいなどとなんて、おこがましいことを考えていたんだろうと思い知る。

柚子を抱きしめて慰めながら、真二は真実は絶対に隠し通そうと心に決めるのだった。

 

 ▼続きはこちらから読めます!▼ 

>>無料で漫画を読みたい方は・・・こちらからどうぞ!<<

 

最新話の掲載雑誌をすぐに無料で読む

わー詳しくありがとう!だけどやっぱり漫画は絵を見ながら読みたいかも!安くてお得に読める方法知らないかな?

それだったらおすすめの方法があるよ!紹介するね!

あらすじをお話しましたが、やはり漫画は絵を見ながら読むのが面白いですよね。

以前は漫画村のような違法のサイトがありましたが、今はなくなってしまいました。

しかし、違法ではなく漫画の最新話を読む方法があるんですよ。

こちらにおすすめなサービスを紹介しますね。

サービス名 無料ポイント 無料で読める冊数
U-NEXT 600ポイント 今すぐ1冊が読める
ebookjapan すべてのまんが、本が50%OFF 約3冊分!
BookLive 50%OFF! 無料漫画多数!
FOD PREMIUM 初回2週間無料 漫画も動画も見れる!

>>最新漫画を無料で読む方法はこちら

これらのサービスを使うと、無料お試し期間やポイント、割引クーポンがもらえて、それを使って新作の漫画を買えたり、動画まで見ることができるんです!

また、無料期間内に解約しても、違約金もかからないし、登録も簡単なのでご安心ください。

最新話を絵付きで読みたいと思ったら、ぜひお試しください!

   

▼31日間無料で今すぐ漫画を読む▼

  U-NEXTを無料で登録&解約できるか不安な方はこちらをご覧ください。

この記事を書いている人 - WRITER -



Comment

  1. bezogoroda.ru より:

    Truly no matter if someone doesn’t know after that its up to other viewers that they will help, so here it occurs.

  2. yes-dacha.ru より:

    What’s up friends, nice article and nice arguments commented here, I am really enjoying by these.

  3. I am really loving the theme/design of your site. Do you ever run into any web browser compatibility problems? A handful of my blog visitors have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any suggestions to help fix this issue?

  4. obshchestroy.ru より:

    Everything is very open with a very clear description of the issues. It was truly informative. Your website is extremely helpful. Thank you for sharing!

  5. Quality articles or reviews is the key to be a focus for the users to pay a visit the site, that’s what this site is providing.

  6. I all the time emailed this blog post page to all my friends, since if like to read it then my friends will too.

  7. What’s up everybody, here every one is sharing these experience, so it’s nice to read this website, and I used to visit this webpage every day.

  8. Jurist より:

    Heya i’m for the primary time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope to offer something back and help others like you helped me.

  9. Great beat ! I wish to apprentice at the same time as you amend your web site, how can i subscribe for a blog web site? The account aided me a applicable deal. I were tiny bit familiar of this your broadcast provided brilliant transparent concept

  10. Can I just say what a relief to discover somebody who really knows what they’re talking about on the internet. You certainly know how to bring an issue to light and make it important. More and more people should look at this and understand this side of the story. I was surprised that you aren’t more popular because you surely have the gift.

  11. Oh my goodness! Amazing article dude! Thanks, However I am experiencing difficulties with your RSS. I don’t know why I can’t subscribe to it. Is there anyone else getting identical RSS problems? Anyone who knows the solution will you kindly respond? Thanx!!

  12. Hi, for all time i used to check blog posts here early in the dawn, since i love to gain knowledge of more and more.

  13. I pay a visit each day some web pages and blogs to read articles, but this webpage gives quality based content.

  14. I think this is one of the most important information for me. And i’m glad reading your article. But want to remark on few general things, The website style is ideal, the articles is really nice : D. Good job, cheers

  15. I’m not sure why but this web site is loading extremely slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I’ll check back later and see if the problem still exists.

  16. I got this website from my friend who told me regarding this website and now this time I am visiting this site and reading very informative articles here.

  17. daachnik.ru より:

    I love your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I’m looking to create my own blog and would like to know where u got this from. thanks

  18. Hi there, everything is going sound here and ofcourse every one is sharing data, that’s in fact fine, keep up writing.

  19. twitch.tv より:

    Magnificent beat ! I wish to apprentice even as you amend your web site, how can i subscribe for a blog web site? The account aided me a appropriate deal. I have been tiny bit familiar of this your broadcast provided brilliant transparent concept

  20. Excellent article! We will be linking to this great post on our site. Keep up the good writing.

  21. I don’t even understand how I ended up here, however I assumed this submit used to be good. I don’t recognise who you’re however definitely you are going to a famous blogger if you are not already. Cheers!

  22. daachkaru より:

    Remarkable! Its truly remarkable article, I have got much clear idea about from this article.

  23. Heya this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

  24. glavsadovnik.ru より:

    Thank you for any other wonderful article. Where else may just anyone get that kind of information in such a perfect way of writing? I have a presentation next week, and I am at the look for such information.

  25. myinfodacha.ru より:

    I was very pleased to find this web site. I wanted to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely savored every little bit of it and I have you saved as a favorite to see new things on your web site.

  26. An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who was doing a little research on this. And he in fact bought me breakfast simply because I found it for him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to discuss this issue here on your web page.

  27. sadounik.ru より:

    I get pleasure from, cause I found exactly what I used to be looking for. You have ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

  28. daachka.ru より:

    Can I simply say what a relief to discover an individual who truly knows what they’re talking about on the web. You certainly understand how to bring an issue to light and make it important. More and more people need to look at this and understand this side of the story. I was surprised that you’re not more popular because you surely have the gift.

  29. daa4a.ru より:

    Useful info. Fortunate me I found your site by accident, and I am surprised why this twist of fate did not happened in advance! I bookmarked it.

  30. Неповторимый частный эромассаж Москва с сауной

  31. I enjoy what you guys are usually up too. This sort of clever work and exposure! Keep up the superb works guys I’ve incorporated you guys to my personal blogroll.

  32. Hey there! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard work due to no data backup. Do you have any solutions to prevent hackers?

  33. constantly i used to read smaller posts which also clear their motive, and that is also happening with this article which I am reading at this time.

  34. daachka.ru より:

    Wonderful article! We will be linking to this great post on our site. Keep up the good writing.

  35. bezogoroda.ru より:

    Thanks for finally writing about > %blog_title% < Liked it!

  36. I know this web site provides quality dependent articles and other information, is there any other site which gives such things in quality?

  37. sadovoe-tut.ru より:

    What a information of un-ambiguity and preserveness of precious knowledge regarding unexpected feelings.

  38. agrosadovnik.ru より:

    You can definitely see your expertise in the article you write. The world hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to mention how they believe. Always go after your heart.

  39. I don’t know if it’s just me or if everyone else experiencing problems with your blog. It appears like some of the text within your posts are running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to them too? This might be a problem with my web browser because I’ve had this happen before. Cheers

  40. I am extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the nice quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one these days.

  41. Hi there, all is going well here and ofcourse every one is sharing data, that’s really fine, keep up writing.

  42. ogorodkino.ru より:

    Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Many thanks

  43. Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and help others like you helped me.

  44. I am extremely inspired together with your writing skills and alsosmartly as with the layout in your blog. Is this a paid topic or did you customize it yourself? Either way stay up the nice quality writing, it’s rare to peer a nice blog like this one nowadays..

  45. Right now it looks like Drupal is the best blogging platform out there right now. (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?

  46. This post offers clear idea in favor of the new people of blogging, that truly how to do blogging and site-building.

  47. infoda4nik.ru より:

    We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site provided us with valuable information to work on. You have done an impressive job and our whole community will be grateful to you.

  48. I was more than happy to find this website. I want to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely savored every little bit of it and I have you book marked to check out new stuff on your blog.

  49. Yesterday, while I was at work, my sister stole my iPad and tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views. I know this is completely off topic but I had to share it with someone!

  50. It’s in point of fact a nice and helpful piece of information. I’m satisfied that you shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.

  51. Hi my family member! I want to say that this article is awesome, great written and come with almost all important infos. I’d like to see more posts like this .

  52. I like the valuable information you supply for your articles. I will bookmark your weblog and test again here frequently. I am fairly certain I will be told many new stuff right here! Good luck for the following!

- Comments -

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です

Copyright© 大人向け漫画サイト , 2021 All Rights Reserved.